דוגמא לדילמה
כניסה
עדכון פרטים תמיכה מרחוק

 דוגמה לשימוש בתבנית דילמה
בניית מרינה בחיפה

הקדמה: ראש העיר רוצה לבנות מרינה בחיפה – הבלגן חוגג!

ראש העיר אומר: "המרינה תביא לנו מקומות עבודה ותיירים. יהיו לנו עוד מסעדות, מלונות ומקומות לבלות. בקיצור – כיף גדול".

מנגד עומדים אנשי הסביבה: "לוקחים לנו את הים. החוף הוא שלנו כדי שנוכל להשתמש בו ולא שייך לעירייה. המרינה תיצור זיהום שגם ככה לא חסר לנו ותפגע בנוף של העיר. בקיצור – צרה צרורה."

 

הסקר : האם אתם מסכימים לבניית מרינה בחיפה?

 ·         ממש לא – בנית מרינה תגרום לפגיעה סביבתית קשה, האזרחים יאבדו רצועות חוף שיוקצו לאתר פרטי ומימוש הפרויקט יגרום לבעיות חברתיות שונות.

·         וודאי – העיר זקוקה לרענון, המרינה תוכל לקדם מאוד את ענף התיירות בחיפה ותהפוך אותה לעיר מבוקשת ותוססת. 

v     לאחר ביצוע הסקר, חשוב להציג את התוצאות  לפני התלמידים.

 

הפורום:

המורה יציג שאלה פותחת: מה דעתכם על בניית המרינה? הביאו שיקולים בעד ונגד.

שאלת עומק לדוגמה : כיצד תשפיע המרינה על איכות הסביבה?

 

קישורים:

מרינה בחיפה – בעד ונגד

נגד הקמת המרינה    

סלע המחלוקת 

 

ß שימוש  נוסף שניתן לעשות בפורום, הוא להביא תגובות מעניינות של תלמידים אל המליאה הכיתתית, לבקש מהתלמידים להסביר אותן ולפתח סביבן דיון. פעולות מסוג זה ישמשו מטרה כפולה:

v     העצמת התלמיד תוך ציון תגובתו לפני הכיתה ואפשרות לספר עליה.

v     הפחת רוח חיים בפורום עצמו תוך הפגנת התייחסות לתכנים הנוצרים בו.