מדריך למורה
כניסה
עדכון פרטים תמיכה מרחוק
 

מדריך לעבודה עם תבנית דילמה
(לא לשכוח להסיר הרשאות לתלמידים ממדריך זה)

 רציונל: תבנית הדילמה נועדה לעורר וליצור עניין תוך חיבור נושא הלמידה אל דילמה הקשורה לחיי התלמידים. הרעיון המרכזי הוא לייצר עניין ראשוני דרך נושאים שנויים במחלוקת ולרתום אותם לטובת התכנים הלימודיים.

 פירוט הרכיבים:

רכיב טכנולוגי

הסבר ושלבי העבודה

כותרת דף

ותיאור האירוע

בחלק של תיאור האירוע תוצג הדילמה באופן מעורר חשיבה ומזמין תגובה. חשוב להשתמש בשפה מושכת ולא בניסוח יבש.

Webpart של סקר

מטרתו של הסקר בתבנית זו הוא לייצר סוג של פרובוקציה ולצייר את הקונפליקט בצבעים של שחור ולבן. הצגת התוצאות מול התלמידים (עדיף לעשות זאת במליאת הכיתה בעזרת מקרן) צריכה לשמש כנקודת פתיחה לדיון המכוון והלא מכוון.

 כדי לערוך את הסקר יש לבצע את הפעולות הבאות:

פעולות אתר> הצג את כל תוכן האתר > סקר הצגת הדילמה > הגדרות >הגדרות סקר

תחת הגדרות סקר נוכל לערוך את השאלות ולהוסיף שאלות חדשות.

 

לאחר ביצוע הסקר חשוב להציג את התוצאות  לפני התלמידים.

הערה: שימו לב כי תפקידו של סקר זה הוא להעלות מספר בעיות בסיסיות הקשורות לדילמה. חשוב כי הסקר לא יהווה פלטפורמה להבעת דעות של המורה אלא יהווה טריגר לדיון ולהבעת דעות שתתפתח לאחר מכן.

 

Webpart  של פורום

-          שאלת הפתיחה של הפורום תהיה כללית במטרה להביא את התלמידים לכתוב את דעתם.

-          במהלך הפורום יש להיות קשובים לתגובות הרצויות ולחזקן.

-          לאחר מכן, יש להעלות שאלות המשך המלוות בקישורים רלבנטיים/סרטונים כדי ליצור מגוון רחב והעמקה בנושא.

 

Webpart של קישורים לתחום התוכן

כאן יש להביא קישורים, שנבדקו על ידי המורה, כדי לאפשר את חקירת הנושא על ידי התלמידים תוך ניצול משאבי הרשת.

  

לגרסת הדפסה]