זרקור על ניב
נווט למעלה
כניסה
עדכון פרטים תמיכה מרחוק

 

 ניב השבוע

 
  
דוגמה ומקור
  
תֵּבַת פַּנְדּוֹרָה = פַּרְשִׁיָּה שֶׁפִּרְסוּמָהּ עָלוּל לִפְתּוחַ פֶּתַח לַחֲשִׂיפָתָם שֶׁל מֶחְדָּלִים נוֹסָפִים.
דוגמה: חֲקִירַת הַשַּׂר עֲלוּלָה לִפְתּוחַ תֵּבַת פַּנְדּוֹרָה שֶׁתְּסַבֵּךְ חַבְרֵי-כְּנֶסֶת.
מקור: לְפִי הַמִּיתוֹלוֹגְיָה הַיְּוָנִית, זוֹ הַתֵּבָה הַנְּעוּלָה וְהַחֲתוּמָה שֶׁהִפְקִיד הָאֵל זֶאוּס בִּידֵי פַּנְדּוֹרָה. הִיא פָּתְחָה אוֹתָהּ מִתּוֹךְ סַקְרָנוּת, אַף-עַל-פִּי שֶׁנֶּאֱסַר עָלֶיהָ לַעֲשׂוֹת כֵּן, וְכָךְ שִׁחְרְרָה לָעוֹלָם אֶת כָּל הַצָּרוֹת.
 

 המלצה לפעילות בעקבות החשיפה לניבים

 

*כל הניבים לקוחים מאתר הניבים: http://www.nivon.net *

מורים יקרים!

לאחר החשיפה לניב השבועי ניתן להפעיל את התלמידים ב:

פעילות קצרת טווח, כגון:

  • מענה על שאלה בנושא הסקר; כתיבת משפט שיכלול את הניב; ציור סיפור בעקבות הניב וכו' (לשכבות הנמוכות)
  • סקר דעות בנושא הניב; כתיבת סיפור קצר שיכלול מסר הדומה למסר שבניב (לשכבות הגבוהות)

פעילויות ארוכות טווח, כגון:

  • כתיבת סיפור בהמשכים ברשימה מותאמת אישית, כאשר כל תלמיד מוסיף שורה לסיפור; יצירת מצגת המספרת ומדגימה באמצעות תמונות סיפור הממחיש את הניב (לשכבות הנמוכות)
  • כתיבת בלוג בעקבות המסר העולה מן הניב; פעילות בתבנית דילמה, בה ניתן לשלב דילמה מוסרית חברתית אשר בה נוגע הניב כדוגמת "קְשׁט עַצְמְךָ וְאַחַר כָּךְ קְשׁט אֲחֵרִים" (לשכבות הגבוהות)